Mitt lilla kök

mat att må bra av!

Snabba kycklinggrytan

Publicerad 2010-11-17 21:05:05 i Kyckling



Jag är av åsikten att en vardagsmiddag inte bör ta längre tid än 30 minuter att göra i ordning. Den här grytan klarar sig med marginal under den gränsen.

Kycklinggryta:

6 kycklinglårfiléer
1 gul lök
1 burk krossade tomater eller hela tomater på burk
3 dl matlagningsgrädde
1 kycklingbuljongtärning
3 msk pressad citron
3 tsk socker
salt och peppar
1 kruka persilja

Fräs löken mjuk i olivolja. Dela kycklingen i bitar och fräs tillsammans med löken. Salta och peppra. Häll över krossade tomater och matlagningsgrädde. Krydda med buljong, citron och socker. Låt koka i 10 minuter. Smaka av med salt och peppar. Häll till sist i hackad persilja. Servera med ris.

 

Kommentarer

Postat av: emelie

Publicerad 2010-11-23 10:32:57

det där såg gott ut, den ska jag läaga ikväll...!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie

Varmt välkommen in till mitt lilla kök!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela