Mitt lilla kök

mat att må bra av!

Saftig banankaka

Publicerad 2011-04-07 17:56:16 i Bakat



Den här goda kakan bakade jag till kaffet igår. Den är beroendeframkallande god och ett bra sätt att ta till vara på övermogna bananer!

Saftig banankaka:

75 gram smör
2 ägg
2 dl socker
3 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
3 mogna bananer (gärna med svart skal)

Smält smöret. Vispa ihop ägg och socker pösigt. Blanda ner mjöl och bakpulver. Mosa bananerna och häll i.  Smörj och bröa en form och häll i smeten. Grädda i nedre delen av ugnen i cirka 40-45 minuter, 175 grader.



Nästan halva kakan tog slut på en gång...

Kommentarer

Postat av: Gunilla

Publicerad 2011-11-01 15:32:22

Hade tre "gamla" bananer som jag inte ville slänga!!! Hittade dena JÄTTEGODA KAKA ;)

Prova ska Ni få se....

Postat av: Sophia

Publicerad 2012-01-01 14:42:15

Har precis gjort en banankaka och den blev super! :) Tack för tipset!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie

Varmt välkommen in till mitt lilla kök!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela