Mitt lilla kök

mat att må bra av!

Pasta Carbonara

Publicerad 2011-03-03 22:09:06 i Pasta



Ikväll har vi myst med god pasta och lite gott vin! Vi firade helg redan idag för imorgon bitti ska jag åka till Karlstad och hälsa på syster Josefin över helgen. Det ska verkligen bli jättemysigt! :)

Pasta Carbonara är nog faktiskt den rätt som vi äter oftast här hemma. Vi brukar variera oss rätt mycket annars men detta är en riktig favoriträtt som återkommer ofta för att den går så snabbt att laga och smakar så gott!

Pasta Carbonara:

4 pers

400 g spagetti
3 paket bacon
1 gul lök
2,5 dl mellangrädde
2 dl riven parmesanost
Salt och svartpeppar
4 äggulor

Stek baconen knaprig och häll av det överblivna fettet. Lägg i löken och låt stekas mjuk på svag värme. Koka pastan. När löken blivit mjuk, häll över grädden och låt koka upp. Häll av pastan och blanda ihop med såsen. Salta och peppra. Lägg upp på tallrikar. Toppa med parmesanost och servera äggulor till, gärna i sitt eget skal.

Nu ska vi fortsätta myskvällen med lite film och några godisbitar (från vår fina godiskaktus). Hoppas att ni får en jättebra helg så hörs vi när jag kommit tillbaka från Karlstad!

Kommentarer

Postat av: jessica p

Publicerad 2011-03-04 08:56:50

Va fint =). Jag planerar att laga denna maträtt nästa vecka hihi. Hoppas allt är bra med dig kram!

Postat av: Emelie

Publicerad 2011-03-06 16:17:26

Vad kul Jessica, det är supersmarrigt! Allt är jättebra med mig :) Hoppas allt är bra med dig med! Kram kram

Postat av: mamma

Publicerad 2011-03-07 10:56:00

var det bara du som drack vin till carbonaran?

Tack för en trevlig helg:)

Postat av: Emelie

Publicerad 2011-03-07 17:32:36

Ha ha, ja mamma det var bara jag denna gång. Mathias drack faktiskt mjölk :) Tack själv!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie

Varmt välkommen in till mitt lilla kök!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela