Mitt lilla kök

mat att må bra av!

Kladdkaka med Baileys

Publicerad 2012-02-05 19:53:45 i Bakat



Hej på er! Hoppas ni har haft en trevlig helg!

Såg ni Melodifestivalen igår? Jag tyckte Loreens nummer var så himla bra!! Vilken röst. Till melodlifestivalen är ju något gott att äta ett måste, så vi bakade den här goda kladdkakan igår som vi smaksatte med Baileys likör. Mycket lyckat! Enkel att göra också då alla ingredienser rörs ner i samma kastrull. Prova! :)


Kladdkaka med Baileys:

150 g smör
3 dl socker
1 dl kakao
2 dl vetemjöl
3-4 msk baileys likör
2 ägg

Smöra och bröa en form. Smält smöret i en medelstor kastrull. Tag av kastrullen från värmen och blanda i socker, kakao, vetemjöl och baileys. Avsluta med att blanda i äggen ett i taget. Häll i smeten i formen. Grädda i nedre delen av ugnen i ca 10-15 minuter, 200 grader. Ät tillsammans med vaniljglass eller vispad grädde!

Kommentarer

Postat av: emelie

Publicerad 2012-02-07 10:39:32

Oj det där lär ju inte fel, den måste jag prova!

Postat av: Emelie - Mitt lilla kök

Publicerad 2012-02-07 15:45:05

Gör det! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie

Varmt välkommen in till mitt lilla kök!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela