Mitt lilla kök

mat att må bra av!

Bananpannkaka x 2

Publicerad 2010-07-17 16:32:48 i Mellanmål

Den här lättlagade och goda pannkakan tipsar min kompis Wanda om i sin blogg http://systrarnafysmatmys.blogg.se! Enklare än så kan det inte bli då pannkakan bara består av två ingredienser, en mosad banan och ett ägg, men ändå är den jättegod samtidigt som den är nyttig.

För några dagar sedan åt jag den till frukost och då tillsammans med lite stekt skinka och en klick keso...



... och idag åt jag den till lunch tillsammans med lite rårörda jordgubbar. För att göra den lite matigare så provade jag att hälla i lite havregryn och en skvätt mjölk och det blev jättebra.



En god sommarlunch på fem minuter!

Kommentarer

Postat av: Mathias Pettersson

Publicerad 2010-07-19 22:37:35

Det ser väldigt gott ut älskling! Känns skönt att vara hemma igen så man får äta din goda mat! /din gris

Postat av: emelie

Publicerad 2010-07-27 21:52:48

Supergott! Jag har gjort denna som efterrätt fyra dagar i rad...jag gillar ju banan ;).

Banan i pannkaka, grillad chokladbanan...kan du någon mer som passar min svårighetsnivå Emelie?

Postat av: Emelie

Publicerad 2010-07-28 23:35:02

Vad bra!:) Ja banan är ju gott i det mesta tycker jag också:) En annan bra banandessert är Mathias favorit, stekta bananer med glass! Dela en banan på längden i fyra skivor. Stek i lite smör tills de får färg, och på slutet häller man på lite sirap. Serveras med vaniljglass. Vi åt det igår och det är jättegott! Ha det så bra, din bror hälsar också:)Vi ses i helgen! Kram

Postat av: Lotta Sandström

Publicerad 2010-08-06 15:26:59

Mycket bra initiativ eftersom vi är många som inte tål vare sig vetemjöl eller mjölk. Ska testa den i helgen. Ett annat tips om hur man kan använda bananer är till glass. Har alltid skivade bananer i frysen som man kör halvtinade med frukt, bär eller chocklad och nötter. Nyttigt och gott!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie

Varmt välkommen in till mitt lilla kök!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela