Mitt lilla kök

mat att må bra av!

Tredje kycklingen i rad: Kycklingburgare med ädelostkräm

Publicerad 2010-11-24 12:48:07 i Kyckling



Kycklingburgare är precis lika lätt att laga som vanliga hamburgare. Antingen kan man köpa färdig kycklingfärs eller så kan man mixa kycklingfiléer i matberedaren tillsammans med lite maizena majsstärkelse. Här har jag blandat i hackad salladslök i färsen tillsammans med salt och peppar. Servera kycklingburgarna med till exempel potatisklyftor, sallad och en ädelostkräm .

Ädelostkräm:

1 paket ädelost
1 liten burk lätt crème fraiche

Mosa osten med en gaffel. Blanda med crème fraiche.

Tips! Så här i juletid (ja det är faktiskt första advent på söndag) så kan jag tipsa om att ädelostkrämen även passar väldigt bra till pepparkakor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie

Varmt välkommen in till mitt lilla kök!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela