Mitt lilla kök

mat att må bra av!

Citron och timjanmarinerad kyckling

Publicerad 2010-10-17 20:59:57 i Kyckling



Jag fick tips om det här goda receptet av Marie!

Citron och timjanmarinerad kyckling

4 kycklingfiléer
2 citroner (saft+skal)
1 kruka timjan (hackad)
1 dl japansk soja
salt och peppar
smör till stekning.

Jag delade kycklingfiléerna på längden så att de blev ganska tunna och kunde suga åt sig av marinaden ordentligt. Lägg kycklingfiléerna i en skål och blanda ner citron, soja, timjan, salt och peppar. Stek kycklingen i några minuter på varje sida (jag stekte dem i en grillpanna). Servera med rostade rotsaker och chèvrekräm.



Jag rostade 6 potatisar, 1 palsternacka, 2 morötter och en stor sötpotatis i ugnen med lite olivolja. Sedan ringlade jag över lite flytande honung och strödde över lite flingsalt.

Enligt receptet skulle chèvrekrämen bestå av 300 gram chèvre och 1 liter naturell yoghurt men jag blandade 200 gram chèvre med ca 3 dl matlagningsyoghurt, salt och peppar för en lite tjockare och smakrikare sås.

Det blev jättesmarrigt, så testa detta! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie

Varmt välkommen in till mitt lilla kök!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela