Mitt lilla kök

mat att må bra av!

Citruskryddad fläskkotlett med bakad sötpotatis och het tomatsås

Publicerad 2010-10-29 18:23:50 i Kött

En "man tager vad man haver" middag som blev riktigt god!

Sötpotatis är en nyupptäckt favorit för min del, bara man inte bakar den för länge så att den blir mosig. Jag delade sötpotatisar i halvor, kryss-snittade dem och ringlade över lite olivolja och strödde över flingsalt innan de åkte in i ugnen. Fläskkotletterna kryddades med salt, peppar, pressad citron och rivet citronskal.

I tomatsåsen hade jag krossade tomater, färska tomater, vitlök, köttbuljong, pressad citron, flytande honung, chillipeppar, salt och peppar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie

Varmt välkommen in till mitt lilla kök!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela