Mitt lilla kök

mat att må bra av!

Äppelplättar med plommonsylt

Publicerad 2010-09-30 14:19:42 i Mellanmål

Hej på er! Vilken härlig dag det är! Hösten när den är som bäst, strålande sol och alla vackra färger på träden. Något som också hör hösten till är äpplen. Om ni har några äpplen över så skulle jag verkligen rekommendera att ni gör några äppelplättar!

Äppelplättar:

Pannkakssmet
3-4 äpplen
kanel
smör att steka i

Stek plättar i plättlagg eller stekpanna. Skiva äpplena tunnt och fördela över plättarna och strö över lite kanel (lite kardemumma är också jättegott) innan du vänder dem. Servera med någon god sylt!



Vi hade jättegod plommonsylt till plättarna som vi fått av Marie!

Kommentarer

Postat av: mamma

Publicerad 2010-10-01 10:22:31

kommer du ihåg de norska plättarna vi ofta gjorde när du var barn?

De var jättegoda med bakpulver och filmjölk i smeten.

Du lagar sååååå mycket god mat!!

puss mamma

Postat av: Wanda

Publicerad 2010-10-02 10:20:44

Det där ska jag minsann pröva! Typiskt att jag inte läste det här innan jag gjorde födelsedagspannkakor till emily imorse :P

Postat av: Wanda

Publicerad 2010-10-03 10:57:53

Hihi, var inne på matfeed preciiis när detta inlägg lades upp :P

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie

Varmt välkommen in till mitt lilla kök!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela