Mitt lilla kök

mat att må bra av!

Falukorv är bra studentmat

Publicerad 2010-09-09 22:02:14 i Korv

 

Ikväll åt vi falukorv i ugn med ost och tomater, och hemgjort potatismos till. Det är bra studentmat då en portion kostar under 10 kronor (!) och det blir mycket över till matlådor. I potatismoset så lät jag skalen sitta kvar på potatisarna då det är där den mesta näringen sitter som vitaminer etc. och även mycket järn (som fick jag lära mig på en föreläsning igår). Jag bytte också ut en del av smöret mot olivolja för att göra det lite nyttigare.

Imorgon är det fredag hörni! :) Jag sitter och funderar på vad det ska bli för fredagsmys (för mig innebär fredagsmys alltid god mat och gärna någon god efterrätt...). Har ni några tips?? :)

Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2010-09-09 22:05:59

Hemgjord pizza kanske?? Annars är ju tacos alltid gott:) Trevlig helg!

Postat av: Wanda

Publicerad 2010-09-09 23:04:48

Falukorv har aldrig sett godare ut!



Det blir tapas som fredagsmys hos mig imorn :) Plockmat är ju alltid trevligt till helgen...

Postat av: Sandra

Publicerad 2010-09-10 09:55:51

Fläskfilé med hemgjord pepparsås! Det är riktigt gott :D

Postat av: Emelie

Publicerad 2010-09-11 16:53:13

Vilka bra tips! Tack så mycket:) Men ikväll blir det i alla fall ett stort lass med kräftor till middag!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie

Varmt välkommen in till mitt lilla kök!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela