Mitt lilla kök

mat att må bra av!

Nu är det fredagsmys!

Publicerad 2010-09-24 23:39:12 i Pasta



Hej hej! Äntligen fredag och helgkänslan har infunnit sig (även om jag faktiskt ska jobba hela helgen...)! Dagens fredagsmys bestod av fylld färsk pasta med goda tillbehör och till efterrätt kladdkaka med varma jordgubbar och vaniljgrädde.

Pastarätten bestod av färsk tortellini, parmaskinka, coctailtomater, smulad ädelost, basilika och lite riven parmesanost. Såsen är en variant på vitvinssås med vitt vin, hönsbuljong, mellangrädde och maizena. Till pastan hade vi ännu lite mera kolhydrater i form av vitlöksbröd :).

Vad har ni ätit idag en fredag som denna? (alltid trevligt med lite inspiration)

Kram på er och trevlig helg!

Kommentarer

Postat av: Wanda

Publicerad 2010-09-25 17:15:59

Jag fick i mig en dubbelmacka med keso och skinka i farten efter jobbet! Ush vad tråkigt! :P Särskilt nu i efterhand när jag ser er gourmetmiddag!

Postat av: Maria

Publicerad 2010-09-26 11:17:12

Hej! I fredags åt jag helstekt fläskfilé med potatisgratäng och bea. Inte så orginellt kanske... :) Trevlig helg på dig med!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie

Varmt välkommen in till mitt lilla kök!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela