Mitt lilla kök

mat att må bra av!

Pappas curryägg

Publicerad 2011-02-12 01:19:13 i Ägg och pannkaka



Det här är något som jag inte har ätit sedan jag var liten då min pappa brukade göra denna rätt till mig och min syster. Konstigt nog så blev jag idag, minst 10 år senare väldigt sugen på just detta. Jag har faktisk ett väldigt bra mat-minne och glömmer aldrig bort en enda rätt som jag har ätit. Det händer lite då och då att någonting jag har ätit i min barndom "ploppar" upp i huvudet, och då måste det såklart provlagas. Nästa rätt ur kategorin matminnen från barndomen som jag kommer laga är nog fiskpudding. Min absoluta favoriträtt när jag gick på dagis!

Curryägg:

2-3 pers

1 påse currysåspulver
4 kokta ägg

Tillaga currysåsen efter anvisning på förpackningen. Dela äggen i halvor och lägg i en form med gulan nedåt. Häll över den varma currysåsen. Servera med ett gott bröd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie

Varmt välkommen in till mitt lilla kök!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela