Mitt lilla kök

mat att må bra av!

Lite mat från veckan...

Publicerad 2011-07-02 23:36:44 i Övrigt

Hej mina vänner!! Vart tog den här veckan vägen egentligen? Jag kan inte förstå att det redan är lördag!? För mig har veckan mest bestått av jobb men det har även blivit några lata stunder i solen. Årets första dopp togs i torsdags i mälaren och det var underbart skönt! Jag kan inte påstå att det har blivit några avancerade matlagningsförsök den här veckan men här kommer i alla fall ett litet kort sammandrag av mat som har fastnat på fotografi i veckan:



I tisdags firade vi att jag fått ett nytt extrajobb med rabarberpaj i portionsformar.



I onsdags slog vi till på en mitt-i-veckan pizza som faktiskt gjordes på färdigköpt pizzadeg, vilket fungerade alldeles utmärkt och smakade riktigt gott.



Igår fredag så blev det ett snabbt ihopplock av mat efter jobbet, kycklingvingar, rostbiff, potatissallad, vitlöksbröd och halloumisallad med jordgubbar och avokado.



Till efterrätt gjorde jag chokladmousse med kaffesmak (Recept finns här).



Och idag blev det middag på balkongen i form av en ceasarsallad tillsammans med goda vänner (samma recept som här). Det är perfekt att bjuda på sallad sådana här varma dagar. Ceasarsallad är en favorit och den här dressingen blir så goood att man vill äta den till allt! :)

Ha en riktigt trevlig helg!! Kram

 

Kommentarer

Postat av: emelie

Publicerad 2011-07-05 08:51:34

Grattis till nya extrajobbet Emelie!

Postat av: Emelie

Publicerad 2011-07-05 10:18:50

Postat av: Emelie

Publicerad 2011-07-05 10:19:20

Tack så mycket Emelie! Känns skönt :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie

Varmt välkommen in till mitt lilla kök!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela