Mitt lilla kök

mat att må bra av!

Ibland blir det inte så lyckat...

Publicerad 2011-03-25 10:16:16 i Övrigt

Här om dagen skulle jag laga till en asiatisk nudelsoppa med frikadeller enligt det här receptet från Coop. Och ja, man kan väl säga att det blir inte alltid riktigt som man har tänkt sig... Enligt receptet skulle man koka en buljong först med bland annat bitar av ingefära och hela limeklyftor. Jag tvekade lite eftersom man oftast brukar riva ingefäran eller skiva den mycket tunnt för att det inte ska bli beskt. Samma sak med lime, rivet skal eller saft, inte hela klyftor för det kan bli beskt. Ni kanske har låtit en limeklyfta ligga kvar i glaset lite för länge och när ni sedan fyller på med nytt vatten så smakar det beskt? I så fall vet ni vad jag pratar om! Beskt var i alla fall bara förnamnet till denna hemska soppa! Så det fick bli en plan b...



Här hade jag lagt upp garnityren i förväg precis som det stod. Än ser det ganska lovande ut.



På med soppan och frikadellerna. Ser inte så tokigt ut. Första tuggan... Usch! Beskt som tusan. Jag tvingade ändå i mig soppan, mest för att jag inte tycker om att slänga mat. Men jag skulle inte ha mage att tvinga någon annan att äta detta. Så i med resten av frikadellerna (jag var som tur var lite skeptisk och stoppade inte i alla köttbullarna i soppan) i stekpannan.



Så när Mathias kom hem från träningen fick han äta hederliga köttbullar med makaroner!

Ja ja, ingen idé att gråta över spilld soppa. Ikväll ska Mathias vara snäll och laga mat. Jag sitter och skriver på en hemtenta som ska vara klar på söndag så det är skönt att slippa behöva tänka på handling och matlagning för en stund. Jag får återkomma med bildbevis på maten senare! Idag är det ju våffeldagen, så lite våfflor till efterrätt ska jag nog ändå orka slänga ihop :)

TREVLIG HELG allihop!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie

Varmt välkommen in till mitt lilla kök!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela