Mitt lilla kök

mat att må bra av!

Smaker från Asien

Publicerad 2010-07-29 21:51:24 i Asiatiskt



Kvällens middag bestod av lite asiatiskt småplock. Jag hade köpt färdiga frysta dumplings med köttfärsfyllning (som kom med en supergod dippsås) och till det hade vi en glasnudelsallad och sesampanerad aubergine.

Glasnudelsallad:

Den ser kanske inte så god ut men det var den verkligen. Jag blandade kokta glasnudlar med riven morot och squash samt lite hackad röd chili. Dressingen bestod av pressad lime, soja och några droppar sesamolja.

Sesampanerad aubergine:

Jag vände bara skivor av aubergine i mjöl, ägg och sesamfrö. Sedan stekte jag dem i olivolja tills de fick färg och blev lite mjuka.

Kommentarer

Postat av: Carro

Publicerad 2010-07-30 00:17:03

Alltså Emelie - gud vad imponerad, och inspirerad, jag blir av dig!! Själv harvar man upp en burk fiskbullar och njuter i rumstemperaturen som de begravdes i :). Mattias ska skatta sig jäkligt lycklig må jag säga! Jättefina bilder också! Om man skulle pallra sin röv ner till ica ändå och köpa på sig lite råvaror istället för billys ;). Kramar!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie

Varmt välkommen in till mitt lilla kök!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela