Mitt lilla kök

mat att må bra av!

Tjuvstart...

Publicerad 2010-10-20 16:22:34 i Jul



Ja ja jag vet att det är lite för tidigt för inlägg av den här typen, men jag kunde bara inte motstå :) Igår satt jag under hela skoldagen och längtade efter glögg! Så efter skolan fick det bli en liten tur till systembolaget, och till min lycka lyckades jag lägga vantarna på årets glögg från Blossa med saffranssmak! Låter mycket spännande tycker jag!



Jag köpte också ett trepack med tidigare års glöggsmaker: hjortron & armagnac, lingon & enbär samt blåbär!



Så igår kväll provsmakade vi hjortron & armagnac glöggen tillsammans med pepparkakor och en blåmögelost-dip (en förpackning blåmögelost som mosas tillsammans med en burk lätt creme fraiche). Jättegott!! Jag längtar efter att baka julgodis också men jag lovar att jag ska vänta lite med det...

Kommentarer

Postat av: wanda

Publicerad 2010-10-20 22:56:57

Åh nä inte är det för tidigt för glögg! Det e ju ruggigt och kallt ute, vad värmer annars?! :) Vi borde ha lite höstmys alla tjejerna någon kväll snart. Kanske skulle en vardag vara lättare att samla alla upptagna människor, om folk inte är för hösttrötta på kvällarna förstås...

Postat av: Emelie

Publicerad 2010-10-22 22:02:44

Jag håller med! Både om att det inte är för tidigt för glögg och att vi borde ha lite höstmys snart! Vore kul om vi kunde vara här för det var ju så länge sen... Vi får höras mer om det! Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie

Varmt välkommen in till mitt lilla kök!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela