Mitt lilla kök

mat att må bra av!

Ljuvliga Crêpes

Publicerad 2010-09-26 11:40:14 i Desserter

Först måste jag bara varna för att det är dregel-varning på bilderna i detta inlägg :) I torsdags unnade jag, Malin och Suvi oss att gå och äta crêpes efter skolan. Vi gick till BYN crêperie & ciderie på rödabergsgatan nära s:t eriksplan (http://www.restaurangkartan.se/038441/BYN_cr%C3%AAperie_&_ciderie), och det visade sig vara ett riktigt smultronställe! Crêpesen var som riktiga konstverk och stora som en hel middag!



Jag valde en crêpe med kanelglass och varma körsbär. Om ni inte har provat kanelglass, gör det! Otroligt god smakkombination var det.



Suvis val föll på en crêpe med smält camenbert och varm hjortronsylt...




...och Malin valde denna crêpe med vit och mörk chokladmousse samt hallonsås!

Gudomlig vardagslyx!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie

Varmt välkommen in till mitt lilla kök!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela