Mitt lilla kök

mat att må bra av!

Sverigeresan - Del 1

Publicerad 2011-08-14 19:49:29 i Äta ute



Hej igen allhop! Nu har vi kommit hem från vår mysiga resa i södra sverige. Vi började i Eskilstuna på Parken Zoo där vi tittade på en massa fina djur.



Gepard.



Flamingos.



Tigrar.



Vi åt vår medhavda picknick som bestod av mackor med rostbiff och potatissallad, yoghurt och frukt.

Sedan åkte vi vidare till min syster som bor och pluggar i Karlstad.



Där åkte vi båtbuss i det fina vädret, gick på stan och åt lunch.



Det blev pasta carbonara med parmachips som var helt okej.

På kvällen gjorde vi oss i ordning för att gå på fin restaurang.



Syster Josefin och jag.



Restaurangen vi gick till hette Båten och hade fått en utnämning i white guide.



Jag hade höga förväntningar.



Jag och Jossan åt ryggbiff med confiterad lök och bearnaisesås. Enligt menyn skulle detta serveras med ärtskott, ruccola och dragonvinägrett men de enda grönsakerna som låg på tallriken var tyvärr lite ledsen broccoli och morot. Annars var det gott men inte någon större smaksensation.



Mathias valde oxfilétournedos med rökt sidfläsk, sparris och rödvinssås.



Efter middagen gick vi vidare och tog en drink. Passionsfruktsmojiton var väldigt god och läskande.

Fortsättning i nästa inlägg...

Kommentarer

Postat av: Wanda

Publicerad 2011-08-15 16:29:19

Mysiga Karlstad!! Jag och Kelly besökte Båten förra sommaren, hade nog lite mer tur med maten än vad ni tycks ha haft! Om syrran din ska dit igen, tipsa om den vita fisken serverad med den fantastiskt goda avocado, ägg, räk, limesalsan! Om dem har kvar den. Bland det bästa jag nånsin ätit :)

Postat av: Emelie

Publicerad 2011-08-16 15:56:26

Jaha vad roligt! Då måste det ha varit Marulken med räkceviche du åt, jag valde mellan den och köttbiten men var mer sugen på rött vin :) Det får bli fisken nästa gång! Kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie

Varmt välkommen in till mitt lilla kök!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela