Mitt lilla kök

mat att må bra av!

16:e December

Publicerad 2011-12-16 14:39:32 i Jul



Idag är det 8 dagar till julafton! Kan ni förstå det? Jag tycker tiden har gått otroligt fort. I onsdags bakade jag och Martina julgodis och dessa goda saffransskorpor!

Receptet kommer från Tasteline!

Saffransbiscotti:

2 ägg
1,5 pkt saffran
100 g sötmandel
100 g smör
1 dl socker
4 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver

Hacka mandeln grovt. Vispa ihop saffran och ägg, tillsätt rumsvarmt smör och socker till en porös smet. Blanda ner hackad mandel, vetemjöl och bakpulver till en jämn och ganska kletig deg. Fördela smeten i tre längder på en plåt med bakplåtspapper. Grädda mitt i ugnen i 200 grader i 15 minuter. Låt kaklängderna svalna något och skär dem på snedden i ca 2 cm breda bitar. Sätt in dem i ugnen igen för att torka mitt i ugnen i ca 1 timme i 75 grader varm ugn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie

Varmt välkommen in till mitt lilla kök!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela