Mitt lilla kök

mat att må bra av!

8:e December

Publicerad 2011-12-08 21:04:23 i Köttfärs



Detta är ett riktigt enkelt recept på köttbullar utan krussiduller, men jag tycker faktiskt att de blir godast så! :)

När man gör mycket köttbullar är det smidigt att grädda dem klara i ugnen och sedan steka dem i en stekpanna på slutet för att få den fina färgen och stekytan!

Köttbullar:

Stor sats

1 kg köttfärs (jag använder nötfärs men det går bra med blandfärs om man föredrar det)
1 gul lök
4-5 msk oxfond med rödvin
salt och svartpeppar, krydda rikligt
2 äggulor

Finhacka löken. Blanda ihop alla ingredienser. Rulla till bollar och lägg i en långpanna (eller två). Grädda i ugnen i ca 10-15 minuter, beroende på storlek. Stek dem sedan i smör i en stekpanna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie

Varmt välkommen in till mitt lilla kök!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela