Mitt lilla kök

mat att må bra av!

Pad thai

Publicerad 2011-02-08 19:23:05 i Asiatiskt



Trevlig tisdagskväll allihop!
Vilken fin och solig dag det har varit! Jag har varit hemma och pluggat idag så jag passade på att ta en paus och gå ut och promenera för att ladda upp med lite solenergi :) Eftermiddagen har vi ägnat åt att städa här hemma och att laga mat. Att laga mat tillsammans är verkligen så himla mysigt och trevligt (förutsatt att man inte är stressad eller jättehungrig). Ett väldigt bra sätt att umgås tycker jag. Idag blev det en variant på den thailändska rätten Pad thai!




Pad thai:

4 port

3 kycklingfiléer
3 vitlöksklyftor
1 tsk grön currypasta
3 msk fisksås
1 pressad lime
1 msk sesamolja
Salt och peppar

1 broccolistånd i bitar
2-3 dl strimlad vitkål
4-5 dl kokta breda glasnudlar
3 ägg
japansk soja

Till servering:
jordnötter
koriander
lime

Strimla kycklingen riktigt tunnt. Finhacka vitlöken. Blanda kycklingen och vitlöken med currypasta, fisksås, lime, sesamolja, salt och peppar. Fräs kycklingen i olja. Tillsätt broccoli och stek ett par minuter. Tillsätt sedan vitkål och nudlar och rör om. Tillsätt äggen, låt stelna och rör sedan om. Smaksätt med soja. Servera med hackade jordnötter, koriander och pressad lime.

Riktigt smarrigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie

Varmt välkommen in till mitt lilla kök!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela