Mitt lilla kök

mat att må bra av!

Jordgubbs- och vaniljmilkshake

Publicerad 2011-05-05 21:20:50 i Desserter



Godkväll vänner! Det har inte blivit så mycket matlagning här på bloggen de senaste dagarna. I tisdags var vi ute och åt middag på Koh Phangan med goda vänner och igår var jag ute med tjejkompisarna och åt på Wagamama. Så ikväll tänkte jag slå på stort och laga i ordning en riktigt god middag! Det blev smörstekt torskrygg med parmesan-potatispuré toppad med soltorkade tomater och baconströssel. Gott! Bild och recept kommer imorgon!

Nu har jag precis gjort i ordning en smarrig milkshake, så nu ska jag krypa upp i soffan och titta lite på TV och koppla av.

Jordgubbs- och vaniljmilkshake:

1 glas

1 dl halvtinade frysta jordgubbar
1 tsk strösocker
1/2 tsk äkta vaniljpulver
2 dl vaniljglass
1 dl mjölk

Mixa jordgubbarna med socker och vaniljpulver. Häll sedan i glass och mjölk och mixa lite till. Klart!

 

Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2011-05-06 11:56:40

Ser gott ut! Och vilken fin bild!! :) Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie

Varmt välkommen in till mitt lilla kök!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela