Mitt lilla kök

mat att må bra av!

Hemgjord vaniljsås med äkta vanilj

Publicerad 2011-05-02 10:57:50 i Bakat



Att göra sin egen vaniljsås till sommarens pajer är lättare än man kanske tror. Denna enkla och goda variant vispar du ihop på några få minuter! Receptet har jag hittat här (tack!) men jag bytte ut vaniljsockret mot äkta vaniljpulver som endast består av pulvriserad vaniljstång. Så himla gott, prova detta!!

Vaniljsåsen serverades till en smulpaj med rabarber och jordgubbar.



Vaniljsås:

3 äggulor
3 msk florsocker
1/2 msk äkta vaniljpulver
3 dl vispgrädde

Blanda äggulor, florsocker och vaniljpulver och vispa pösigt. Vispa sedan grädden och blanda den med äggsmeten. Förvara i kylskåp.




 

Kommentarer

Postat av: Karin

Publicerad 2011-05-02 13:07:25

Mmm låter jättegott, och lätt! Måste testas! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie

Varmt välkommen in till mitt lilla kök!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela