Mitt lilla kök

mat att må bra av!

Brietårta

Publicerad 2012-04-08 22:44:11 i Ost



Glad påsk på er! Hoppas ni har haft en mysig helg och ätit en massa god mat. Det har verkligen jag gjort, bland annat den här smarriga brietårtan.

Brieost är gott men varm brieost är faktiskt ännu godare! Prova detta :)

Brietårta:

1 rund brieost
torkade aprikoser
torkade fikon
cashewnötter
flytande honung

Lägg brieosten på ett ugnssäkert fat och gratinera mitt i ugnen i ca 15 min (beroende på storlek på osten) på 200 grader. Osten ska smälta innanför skalet så att den nästan rinner ut när man skär upp den. Hacka aprikoser, fikon och cashewnötter, och toppa den varma brieosten med det. Ringla över flytande honung. Avnjut med några goda kex.

Kommentarer

Postat av: Wanda

Publicerad 2012-04-09 22:17:56

Mums!! Jag har alltid velat pröva det där! Har däremot gratinerat camembert i portionsugnsformar en gång, och haft på varma bär, honung och nötter. Också gott! Men inte lika fint ;)

Postat av: Emelie

Publicerad 2012-04-10 13:57:20

Å men det lät ju också gott! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie

Varmt välkommen in till mitt lilla kök!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela