Mitt lilla kök

mat att må bra av!

Chèvregratinerad burgare med klyftpotatis och orange sås

Publicerad 2012-02-24 14:35:04 i Köttfärs



Hej allihop! Kikar in en snabbis för att önska er en trevlig helg och bjuda på ett litet middagstips! :) Nu ska jag ut i köket och svänga ihop en liten dessert dagen till ära, Mathias har namnsdag och den lilla prinsessan har fått det vackra namnet Estelle!!

Chèvregratinerad burgare:

4 port

ca 500 g köttfärs
salt och peppar
4 skivor chèvreost

Krydda köttfärsen med rikligt med salt och peppar och forma till burgare. Bryn runt om i stekpanna i olivolja och smör. Lägg över burgarna i en ugnsform och lägg på chèvreosten. Grädda mitt i ugnen i ca 7-10 min (beroende på storlek på burgarna). Servera med klyftpotatis och orange sås.

Orange sås:

2 dl ajvar relish
2 dl lätt creme fraiche
oregano
salt och peppar

Blanda ihop ajvar relish med creme fraichen. Smaka av med oregano, salt och peppar.

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie

Varmt välkommen in till mitt lilla kök!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela