Mitt lilla kök

mat att må bra av!

Gordon Ramsay - Maze at the London NYC

Publicerad 2012-03-24 01:32:31 i Resor

Nu har vi kommit hem från en fantastisk New York resa! En av höjdpunkterna var när vi besökte Gordon Ramsays restaurang på vår 4-års dag, och åt en helt fantastisk femrätters avsmakningsmeny!

Till huvudrätten fick vi välja mellan kött eller fisk så Mathias valde kött och jag fisk, och till dessert mellan choklad eller vanilj så då valde Mathias choklad och jag vanilj. Detta var vad vi åt:



- Sweet potatoe velouté with coconut milk, thai chili, cilantro and shrimp



- Oven baked beetroots caramelized sweet breads, celeriac mousseline, mache salad



- Pan seared scallops with cauliflower, balsamico and fried herbs



- Dry aged strip loin pommes Anna, roasted portobello, spiced eggplant



- Pan-roasted lemon sole olive crushed potatoes, grilled leeks, smoked red wine jus



- Valrhona chocolate fondant green cardamom caramel, sea salt and almond ice cream



- Vanilla custard with citrus fruits and mandarine sorbet



De på restaurangen var så gulliga och uppmärksammande att det var vår 4-års dag! :)



En mycket nöjd tjej!

Visar er fler bilder från NY en annan dag! Trevlig helg!!

Kommentarer

Postat av: Wanda

Publicerad 2012-03-24 15:16:37

Drooool* Ser helt underbart ut! En-halv-månadslön-svidande-dyrt eller privärt-dyrt? Jag vill se meeer bilder! :D

Postat av: emelie

Publicerad 2012-03-26 15:35:28

Det ser gott ut, och vad fint att ni blev uppmärksammade på 4-årsdagen. Grattis!

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-04-11 08:02:49

Wow vad häftigt :)) ser underbart gott ut! Och alla andra bilder från NY också, Gud så häftig stad det är :)Nu blev det lite många häftiga ord :)) men det är ju så det känns!

Postat av: Kicki

Publicerad 2012-04-11 08:04:09

Det var bara lilla jag som kommenterade innan :)

Postat av: Emelie

Publicerad 2012-04-11 13:56:32

hi hi, jag håller med dig Kicki! Det var HÄFTIGT! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie

Varmt välkommen in till mitt lilla kök!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela