Mitt lilla kök

mat att må bra av!

I säsong i mars

Publicerad 2011-03-03 10:23:41 i I säsong

Som jag ofta återkommer till så finns det endast fördelar med att äta mat som är i säsong, både för smaken, plånboken och miljön. Nu har vi precis kommit in i en ny månad och jag har tittat lite på vad som är i säsong just i mars!

I säsong i mars:

Apelsin
Avokado
Brysselkål
Citron
Clementin
Grapefrukt
Granatäpple
Kålrot
Kiwi
Jordärtskockor
Morötter
Physalis
Vindruvor
Vitkål
Sharonfrukt
Schalottenlök
Rotselleri
Rödbeta
Rödkål

Exempel på recept med råvaror i säsong (klicka på bilden eller texten för att komma till receptet):



Jordärtskockssoppa



Pad Thai med vitkål



Biff på brysselkålsbädd



Morotskakecupcakes


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie

Varmt välkommen in till mitt lilla kök!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela