Mitt lilla kök

mat att må bra av!

3:e December

Publicerad 2012-12-03 19:43:17 i Jul

 
Idag har jag och min syster och hennes son gjort julgodis, bland annat de här supergoda mandlarna!
 
Recept från Leila!
 
Brända mandlar:
 
250 g skalad hel mandel
3 dl florsocker
1-2 dl florsocker till separering
 
Smält florsockret tillsammans med mandeln tills mandeln knäpper, rör hela tiden. Ta av från värmen och låt stå och vila i cirka 1 minut. Strö i 0.5 dl florsocker och blanda, slå upp på ett bakplåtspapper med florsocker på och separera nötterna från varandra. Låt svalna.

Kommentarer

Postat av: Marja - Baka Sockerfritt

Publicerad 2012-12-03 21:24:42

Det är så gott (och juligt) att spetsa nötter min sin egen "krydda". Ska absolut göras denna jul också!

Postat av: Emelie - Mitt lilla Kök

Publicerad 2012-12-07 22:08:22

Bra tips! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie

Varmt välkommen in till mitt lilla kök!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela